سرآمد انتخاب هوشمندانه

بلوا در اصناف تهران: گارانتی و رجیستری موبایل زیر تیغ!

تلفن‌های همراه بدون گارانتی و رجیستری دیگر فروخته نمی‌شوند؛ اتاق اصناف تهران بر لزوم خدمات پس از فروش تأکید کرد.

بلوا در اصناف تهران: گارانتی و رجیستری موبایل زیر تیغ!

حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران، در خصوص گستره وظایف صنفی مربوط به گارانتی و رجیستری تلفن همراه توضیحات تکمیلی ارائه کرد.

توضیح صنفی در حوزه گارانتی و رجیستری تلفن همراه

در تاریخ سیزدهم آبان ماه، رئیس اتاق اصناف تهران طی مکاتبه‌ای با رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی، به موضوع تداخل صنفی در حوزه‌های خدمات پس از فروش، تعمیرات، جلسات کمیسیون حل اختلاف و تشخیص اشاره کرد. وی همچنین بیان داشت که امور مربوط به گارانتی و رجیستری تلفن همراه در زمره وظایف این اتحادیه قرار دارد.

کدهای آیسیک و حدود وظایف اتحادیه‌ها

بر اساس این نامه، اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه با کد آیسیک 642113 و اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی با کد آیسیک 526074، مجاز به ارائه خدمات در حوزه‌های مرتبط بوده‌اند. همچنین تأکید شده بود که گارانتی ارائه شده توسط شرکت‌های واردکننده یا تولیدکننده نیز جزو وظایف اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه محسوب می‌شود.

رستگار: گستره وظایف صنفی شفاف‌سازی شد

حدود یک ماه پس از انتشار این نامه، حمیدرضا رستگار با ارائه توضیحاتی، شفاف‌سازی کرد که نامه مذکور هیچ ارتباطی با رسته خدمات پس از فروش تلفن همراه نداشته و کد آیسیک 526073 را شامل نمی‌شود. وی افزود که رسته خدمات پس از فروش تلفن همراه با کد آیسیک (526073) همچنان تحت نظارت اتحادیه مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تهران است.

تأکید بر استقلال رسته خدمات پس از فروش

رستگار تأکید کرد که رسته خدمات پس از فروش تلفن همراه، یک رسته مستقل رسمی با کد آیسیک مشخص است و مرجع قانونی آن اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران می‌باشد. وی خاطرنشان کرد که هیچ مصوبه‌ای از سوی کمیسیون تشخیص یا هیأت عالی نظارت مبنی بر انتقال این رسته صادر نشده است.

ارسال نظر