سرآمد انتخاب هوشمندانه

رجیستری و گارانتی موبایل از دولت گرفتند، در دستان کیست؟

اصناف تهران: خدمات پس از فروش و رجیستری تلفن همراه الزام‌آور شد.

رجیستری و گارانتی موبایل از دولت گرفتند، در دستان کیست؟

اتاق اصناف تهران مسئولیت خدمات پس از فروش و رجیستری گوشی‌های تلفن همراه را به اتحادیه فروشندگان تلفن همراه واگذار کرد.

پس از سال‌ها سردرگمی و اختلاف نظر در بازار تلفن همراه، اتاق اصناف تهران با صدور اطلاعیه‌ای رسمی، وظایف مربوط به رسته خدمات پس از فروش و رجیستری گوشی‌های تلفن همراه را به اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و صوت و تصویر سپرد. این اقدام با استقبال فعالان صنفی مواجه شده و امید می‌رود به سامان‌دهی یکپارچه بازار موبایل منجر شود.

پایان اختلاف بر سر تعیین تکلیف خدمات پس از فروش

اختلاف میان اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و اتحادیه مخابرات بر سر تعیین تکلیف رسته خدمات پس از فروش و تعمیرات تلفن همراه، موضوعی بود که سال‌ها بازار را تحت تاثیر قرار داده بود. در تاریخ ۱۵ مهرماه، جلسه‌ای با حضور کارشناسان و نمایندگان دو اتحادیه در کمیسیون حل اختلاف و تشخیص برگزار شد. در این جلسه، پس از بررسی جزئیات، کمیسیون رای خود را به نفع اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و صوت و تصویر صادر کرد. متعاقباً، هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران نیز در تاریخ ۴ آبان ماه، مصوبه نهایی این تصمیم را تایید کرد.

شفاف‌سازی در زنجیره خدمات موبایل

با ابلاغ رسمی حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران، وظایف مربوط به رجیستری و امور گارانتی گوشی‌های تلفن همراه به طور کامل به اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و صوت و تصویر محول شد. این تغییر، مرجع رسیدگی به خدمات پس از فروش را یکپارچه و مشخص می‌سازد. پیش از این، واردکنندگان و تولیدکنندگان برای دریافت مجوز خدمات پس از فروش، نیاز به اخذ مجوز از اتحادیه مخابرات داشتند؛ اما اکنون مجوز اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و صوت و تصویر کافی خواهد بود.

احقاق حقوق مصرف‌کنندگان

تا پیش از این، دوگانگی در صدور مجوزها و تعیین مرجع رسیدگی به خدمات پس از فروش، منجر به سردرگمی مصرف‌کنندگان و مشکلات متعدد در پیگیری شکایات شده بود. از آنجا که اتحادیه صوت و تصویر پیش از تأسیس اتحادیه مخابرات، مجوز فروش موبایل را صادر می‌کرد، فروشندگان ملزم به دریافت مجوز جداگانه از اتحادیه مخابرات برای خدمات پس از فروش بودند. این امر باعث می‌شد خریداران برای پیگیری گارانتی به اتحادیه‌ای مراجعه کنند که فروشنده عضو آن نبود. با تصمیم جدید اتاق اصناف، مصرف‌کنندگان می‌توانند بدون سرگردانی، موضوعات مربوط به گارانتی و خدمات پس از فروش را تنها از طریق یک مرجع واحد پیگیری کنند.

ارسال نظر