سرآمد انتخاب هوشمندانه

ماکو: کلید گشایش درب ایران به روی اروپا!

منطقه آزاد ماکو دروازه اروپا، کریدور ترانزیتی با برندسازی رسانه‌ای و سرمایه‌گذاری

ماکو: کلید گشایش درب ایران به روی اروپا!

نشست شورای اطلاع‌رسانی منطقه آزاد ماکو با مدیرکل شورای اطلاع‌رسانی دولت، با محوریت ضرورت معرفی ماکو به‌عنوان «دروازه استراتژیک ایران به اروپا» در دفتر مرکزی منطقه آزاد ماکو در تهران برگزار شد.

معرفی ماکو به عنوان دروازه استراتژیک ایران به اروپا

در این نشست که با حضور ذبیح‌الله امام‌زاده، مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو، محسن هنری، مشاور رسانه‌ای منطقه آزاد ماکو، و جمعی از کارشناسان رسانه برگزار شد، بر اهمیت راهبردی منطقه آزاد ماکو در اتصال به بازارهای اروپا تأکید گردید.

موقعیت بی‌بدیل و تبدیل ماکو به مهم‌ترین گذرگاه ترانزیتی

ذبیح‌الله امام‌زاده، در ابتدای این نشست، با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد ماکو، اظهار داشت: «شمال‌غربی‌ترین نقطه کشور، منطقه آزاد ماکو با هم‌مرزی سه کشور ترکیه، آذربایجان و ارمنستان، به مهم‌ترین گذرگاه ترانزیتی ایران تبدیل شده است.» وی افزود که شتاب‌گیری سرمایه‌گذاری در پروژه‌های لجستیکی، زیرساختی و ترانزیتی، ماکو را به یکی از نقاط کلیدی کریدورهای بین‌المللی شرق به غرب تبدیل کرده است.

اهمیت برندسازی و روایت‌سازی رسانه‌ای

محسن هنری، مشاور رسانه‌ای منطقه آزاد ماکو، بر اهمیت برندسازی و روایت‌سازی رسانه‌ای درباره ظرفیت‌های منحصربه‌فرد این منطقه تأکید کرد و گفت: «ماکو یک مزیت ژئوپولیتیکی استثنایی دارد و می‌تواند نقش ایران را در اتصال به بازارهای اروپا دگرگون کند. معرفی درست این ظرفیت‌ها برای جلب اعتماد و توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ضروری است.»

حمایت دولت از برنامه‌های رسانه‌ای توسعه ماکو

علامه عزیزی، مدیرکل شورای اطلاع‌رسانی دولت، با تأکید بر حمایت دولت از برنامه‌های رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی مرتبط با توسعه ماکو، بیان داشت: «تبدیل ماکو به دروازه ایران به اروپا، نیازمند اطلاع‌رسانی حرفه‌ای، مستمر و دقیق است. دولت از هر اقدامی که این موقعیت را در سطح ملی و بین‌المللی تثبیت کند حمایت خواهد کرد.»

پیشنهادات کارشناسان رسانه

کارشناسان حاضر در این نشست، پیشنهادهایی همچون تدوین کمپین بین‌المللی معرفی ماکو، تولید محتوای چندزبانه، بازدید میدانی خبرنگاران خارجی و انتشار گزارش‌های تحلیلی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری را ارائه کردند.

تدوین نقشه‌راه رسانه‌ای جامع

در پایان این جلسه، مقرر شد یک نقشه‌راه رسانه‌ای جامع برای معرفی ماکو در سطح منطقه‌ای و جهانی تدوین شود. این نقشه راه با هدف تثبیت برند ماکو به‌عنوان اصلی‌ترین کریدور و دروازه ورود ایران به اروپا طراحی خواهد شد.

ارسال نظر