این ۴ کشور خودروهای ایرانی را پس فرستادند
چند کشور در سالهای اخیر خودروهای ایرانی را به دلیل مشکلات کیفی و استانداردهای پایین پس فرستادهاند.

این موارد عمدتاً در مورد خودروهایی بوده که از سوی خودروسازان ایرانی نظیر ایران خودرو و سایپا تولید شدهاند. در زیر به برخی از کشورهایی که خودروهای ایرانی را پس فرستادهاند اشاره میکنم:
-
عراق: یکی از مهمترین کشورهایی که در گذشته خودروهای ایرانی را به دلایل مختلف، از جمله مشکلات فنی و استانداردهای پایین پس فرستاده است، عراق بود. این کشور قراردادهایی با ایران برای واردات خودرو بسته بود، اما گزارشهایی مبنی بر نارضایتی از کیفیت خودروها وجود داشت و تعدادی از خودروها به ایران بازگشت.
-
سوریه: سوریه که یکی از بازارهای مهم صادراتی برای خودروهای ایرانی به شمار میآید، نیز در برخی موارد خودروهای تولید داخل را به دلیل مشکلات کیفی بازگردانده است. بهویژه در دوران جنگ داخلی سوریه، مشکلاتی در تأمین قطعات یدکی و نگهداری خودروها نیز به این مشکل افزوده بود.
-
چین: در برخی مواقع، چین بهعنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان خودروهای ایرانی به علت رعایت نکردن استانداردهای بینالمللی یا مشکلات فنی خودروهای وارداتی، اقدام به بازگشت برخی از خودروها کرده است. این امر بیشتر مربوط به مدلهای خاصی بوده که به این کشور صادر شدهاند.
-
مصر: برخی از گزارشها حاکی از آن است که در دورهای خودروهای ایرانی وارد بازار مصر شدند، اما به دلیل کیفیت پایین، تعداد قابل توجهی از آنها پس فرستاده شدند.
در مجموع، مشکلات کیفی و نداشتن استانداردهای بینالمللی باعث شده که خودروهای ایرانی در برخی کشورها با استقبال کمتری مواجه شوند و در نهایت بازگشت برخی از مدلها به ایران گزارش شود.