سرآمد انتخاب هوشمندانه

نقشه شوم چین برای ایران مشخص شد

ک کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: چینی‌ها هنوز در دنیا صادرکننده خودرو نیستند و دنبال بازار می‌گردند تا باگ محصولاتشان را پیدا کنند. آقایانی که قرارداد بسته‌اند و ما را به چین فروخته‌اند، در حال ورشکستگی بازار قطعه‌سازی و خودروسازی ما هستند تا ما مصرف‌کننده محصولات آشغال چینی شویم.

نقشه شوم چین برای ایران مشخص شد

اسماعیل شجاعی، کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: ۳۲ دستگاه نظارتی از جمله وزارت صمت، سازمان حمایت، سازمان توسعه تجارت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شورای رقابت، مجلس، تعزیرات و... بر صنعت خودرو اشراف دارند. این وضعیت سبب می‌شود تا صنعت خودرو مضمحل شود و ایرانی‌ها مصرف‌کننده محصولات چینی شوند.

شجاعی توضیح داد: چینی‌ها هنوز در دنیا صادرکننده خودرو نیستند و دنبال بازار می‌گردند تا باگ محصولاتشان را پیدا کنند. آقایانی که قرارداد بسته‌اند و ما را به چین فروخته‌اند، در حال ورشکستگی بازار قطعه‌سازی و خودروسازی ما هستند تا ما مصرف‌کننده محصولات آشغال چینی شویم.

وی افزود: صنعتگران و قطعه‌سازی ما توانشان خیلی بالاتر است و نیاز است متغیرهای نظامی، سیاسی و امنیتی را از سر صنعت خودرو برداشته شود. وجود یک یا دو بنگاه بزرگ خصوصی خودروسازی ما را نه تنها به یک خودروساز تبدیل می‌کند که امکان صادرات به کشورهای دیگر با کیفیت خوب را نیز فراهم می‌کند. البته این به این معنا نیست که باید دروازه‌های کشور را ببندیم، بلکه باید بخش خصوصی تقویت شود، اجازه رقابت بدهیم و به میزان مناسب محصولات خارجی وارد کشور شود.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: صنعت خودرو را گرفتار هزاران مشکل کرده‌ایم و در چنین شرایطی باید بگوییم درود بر شرف مدیران و مهندسان لایق که توانسته‌اند علی‌رغم این همه فساد، مشکل و ناکارآمدی این صنعت را سرپا نگه دارند.

شجاعی گفت: قطعا اگر این موانع برطرف شود ما خودروساز می‌شویم و محصول خوب تولید می‌کنیم، کما این که در دهه هفتاد با تولید سمند داشتیم به این مرحله می‌رسیدیم که دخالت‌های بیجای وزارتخانه و تغییر مدیریت‌ها مانع از آن شد.

وی بیان کرد: وزارت صمت در دولت سیزدهم نه تنها در تولید دخالت داشت که برای فروش هم سامانه یکپارچه را گذاشت و فروش خودرو را هم دولتی و به نفع دلال کرد. 

شجاعی با بیان این که افتخار یک ملت تولید است و باید موانع تولید را برداشت، گفت: متاسفانه نظمی اقتصادی را ایجاد کردیم و پیش می‌بریم که فقط تقویت کننده دلالی است و نمی‌گذاریم سود به بنگاه اقتصادی برسد. موانع متعددی پیش روی تولید می‌گذارند و مدیران سیاسی و کم اطلاع منصوب می‌کنند. اگر مدیری هم لایق باشد او را در معرض فشار و تهدید قرار می‌دهند.

شجاعی در پایان تاکید کرد: اگر بنگاه‌های خودروسازی خصوصی شوند، این کارهای ناشایست را نمی‌توانند انجام دهند. به این دلیل مانع خصوصی‌سازی ایران خودرو و سایپا هستند که دست غارتگران و ویژه‌خواران قطع می‌شود. اگر مهندسان لایق در خودروسازی‌های داخلی به کار گرفته شود، قطعا ما دیگر تابع و مصرف‌کننده محصولات آشغال چینی نخواهیم بود، خودروسازان چینی به دنبال نابودی تولید ما هستند.

ارسال نظر