رونق گردشگری فارس و اصفهان با بهرهبرداری کامل این آزادراه
با افتتاح قطعه هفتم آزادراه اصفهان–شیراز به طول ۱۲ کیلومتر و هزینهای بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال، یکی از مهمترین پروژههای زیرساختی کشور پس از سالها انتظار به پایان رسید و پرونده این آزادراه ملی بسته شد.

با افتتاح قطعه هفتم آزادراه اصفهان–شیراز به طول ۱۲ کیلومتر و هزینهای بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال، یکی از مهمترین پروژههای زیرساختی کشور پس از سالها انتظار به پایان رسید و پرونده این آزادراه ملی بسته شد. مراسم بهرهبرداری یکشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۴ با حضور رئیسجمهور بهصورت ویدئوکنفرانسی انجام شد.
مشخصات شاخص پروژه
- طول قطعه پایانی: ۱۲ کیلومتر
- عملیات اجرایی: بیش از ۵ میلیون مترمکعب خاکبرداری، ۲ میلیون مترمکعب خاکریزی
- مصالح مصرفی: ۲۱۳ هزار مترمکعب بتنریزی، ۲۷۳ هزار تن آسفالت، ۱۳ هزار تن میلگرد
- سازهها: ۱۳ پل بزرگ به طول ۳۵۰۰ متر + 39 پل کوچک به طول ۴۳۵ متر (مجموع بیش از ۳.۹ کیلومتر پل)
اهمیت اقتصادی و حملونقلی
این آزادراه بهعنوان حلقه پایانی بخش جنوبی مسیر، ارتباط مستقیم با بزرگراه شیراز–یاسوج را فراهم میکند. تکمیل پروژه علاوه بر کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی جادهای، منجر به صرفهجویی سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت خواهد شد. این مسیر همچنین زمینهساز رونق گردشگری و تقویت مبادلات اقتصادی استانهای فارس و اصفهان است.