سرآمد انتخاب هوشمندانه

آبفا منطقه ۲ تهران با ۷ هزار پرونده انشعاب غیرمجاز چه خواهد کرد؟

آبفای تهران با پیامک‌های آموزشی و اخطار، با انشعاب غیرمجاز و کنتورهای معیوب که منجر به کاهش آب بدون درآمد می‌شود، مقابله می‌کند.

کشف و قطع بیش از ۱۳ هزار انشعاب غیرمجاز آب در منطقه ۲ تهران

تأکید بر صیانت از حقوق مشترکان و کاهش آب بدون درآمد

تهران- معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب منطقه ۲ شهر تهران از کشف و برخورد با ۱۳ هزار و ۵۷۰ انشعاب غیرمجاز آب در محدوده خدمات‌رسانی این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد، ۷۰۲۴ رشته انشعاب غیرمجاز قطع و ۶۸۹۴ رشته انشعاب اصلاح و ۱۴۶ رشته انشعاب نیز تبدیل شده است.

احمدرضا پژوهش، شناسایی و قطع انشعاب‌های غیرمجاز را اقدامی در چارچوب صیانت از حقوق شرکت آب و فاضلاب و مشترکان قانونی دانست و افزود: این اقدام علاوه بر ایجاد درآمد پایدار، به ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تر به مشترکان و کاهش آب بدون درآمد کمک شایانی می‌کند.

پیامدهای قانونی استفاده غیرمجاز از آب

وی در ادامه به ماده یک قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی به استفاده از آب اقدام کند یا با داشتن انشعاب، مبادرت به استفاده غیرمجاز نماید، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت، با جرایم پیش‌بینی شده برای متخلفان مواجه خواهد شد.

ارسال بیش از ۳۰۰ هزار پیامک آموزشی به مشترکان

معاون درآمد و امور مشترکین آبفای منطقه ۲ شهر تهران از ارسال ۲۸۸ هزار و ۵۰۰ پیامک به مشترکان خانگی بدمصرف و پرمصرف و ۲۰ هزار پیامک برای مشترکان غیرخانگی بدمصرف از ابتدای سال تاکنون خبر داد. او با تأکید بر اهمیت آگاهی مشترکان از وضعیت مصرف خود، اظهار داشت: ارسال مستمر اطلاعات مصرف به مشترکان و اطلاع‌رسانی در خصوص الگوهای مصرف، تأثیرات مثبت قابل توجهی در تغییر رفتار مصرفی آنان ایجاد خواهد کرد.

پژوهش افزود: همچنین ۲۹۰ هزار پیامک برای مشترکان خوش‌مصرف این شرکت ارسال شده است. در این پیامک‌ها ضمن قدردانی از صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب، از آنان درخواست شده است تا تجربیات و روش‌های درست مصرف را با آشنایان و بستگان خود به اشتراک بگذارند.

تعویض بیش از ۱۰ هزار کنتور معیوب در منطقه ۵

در همین راستا، فرهاد یادگاری، معاون درآمد و امور مشترکین آبفای منطقه ۵ نیز از تعویض ۱۰ هزار و ۲۸۵ دستگاه کنتور از کار افتاده در اقطار مختلف خبر داد و گفت: این اقدامات در راستای بهبود رضایتمندی مشترکین و تحقق برنامه‌های ابلاغی صورت گرفته است.

یادگاری با اشاره به مصوبات قرارگاه آب و اهمیت تعویض کنتورهای معیوب، افزود: با توجه به آثار مثبت این خدمت در کاهش هدررفت ظاهری آب، به ویژه در اقطار یک اینچ به بالا، تعداد ۵۱۶ دستگاه کنتور نیز در این مدت تعویض شده است. وی تأکید کرد: این اقدامات نه تنها موجب کاهش هدررفت آب می‌شود، بلکه در بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به مشترکین نقش بسزایی ایفا می‌کند و انتظار می‌رود منجر به افزایش رضایتمندی مشترکین و تحقق کامل اهداف تعیین شده در حوزه درآمد و مشترکین گردد.

ارسال نظر