انقلاب بلک فرایدی اسنپپی: غولهای خردهفروشی زیر ذرهبین!
اسنپپی با کمپین ۳۶۰ درجه و تخفیف ویژه بلک فرایدی ۱۴۰۴ خرید اعتباری و قسطی را از فروشگاههای معتبر ممکن میسازد.
کمپین ۳۶۰ درجه بلکفرایدی ۱۴۰۴ اسنپپی با مشارکت گسترده برندهای معتبر و فروشگاههای نامآشنا در سراسر کشور، به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای خرید سال جاری شناخته میشود. این کمپین با هدف ارائه تجربهای ساده، شفاف، خوشایند و مقرونبهصرفه از خرید اعتباری، طیف وسیعی از کاربران را پوشش میدهد و امکان خرید آنلاین و حضوری را به صورت اعتباری فراهم میسازد.
تنوع شرکا و مدیریت تامین
این رویداد با مشارکت گسترده فروشگاههای طرف قرارداد در سبدی متنوع از دستهبندیهای کالایی برگزار میشود. فروشگاههایی نظیر ایرانسل، خانومی، تکنولایف، میوگلد، کیاگالری و فروشگاه اسنپ از جمله نامهای شناختهشدهای هستند که در این کمپین حضور دارند. دستهبندیهای ارائه شده شامل مد و پوشاک، آرایشی و بهداشتی، کالاهای دیجیتال، زیورآلات و اکسسوری، و سایر کالاها و خدمات میشود. برای پاسخگویی به اوج تقاضای بلکفرایدی، هماهنگیهای لازم در خصوص تامین و موجودی کالا با فروشگاههای همکار صورت گرفته تا اقلام منتخب با شرایط اقساطی و پیشنهادهای ویژه به کاربران عرضه شوند.
اسنپپی در این کمپین با همکاری برندهای «ایرانسل»، «خانومی»، «تکنولایف»، «جینوست»، «چرم مشهد»، «فیلیمو»، «میوگلد» و «جانبی»، «لیگ برندگان اسنپپی» را با جوایزی متنوع و قابل توجه برگزار میکند.
تحلیل رفتار کاربران و تدوین استراتژی
مونا عوبیدی، مدیر تیم کمپین اسنپپی، در تشریح ابعاد این برنامه اظهار داشت: «کمپین ۳۶۰ درجه بلکفرایدی ۱۴۰۴ را با تکیه بر تجربه موفق سال گذشته، از نیمه تیر ماه امسال با برنامهریزی مشخص آغاز کردیم. در فاز نخست، استراتژی کمپین تدوین و با مقایسه دقیق کمپینهای بلکفرایدی سالهای گذشته، رفتار و سبد خرید کاربران را تحلیل کردیم تا انگیزه خرید آنها را بهتر درک کنیم. این تحلیل به سادهسازی مسیر خرید برای کاربران و فرآیند فروش برای فروشگاههای همکار کمک شایانی کرد. چیدمان و جانمایی سنجیده برای اجرای میدانی برنامهریزی شده و در بخش ویدئویی نیز تنوع قالبها افزایش یافته است تا پوشش بهتری ایجاد شود و عمق توجه مخاطب افزایش یابد.»
نظم، زمانبندی و همکاری تیمها
مدیر تیم کمپین اسنپپی با اشاره به تنوع فروشگاهها، کالاها و خدمات حاضر در کمپین، افزود: «هدف اصلی ما فراهم کردن امکان تجربهی یک خرید عالی برای مشتریان است. با توجه به اهمیت بالای این کمپین برای پذیرندگان اسنپپی، از اواسط شهریور ماه در جلسات متعدد با شرکا، مشارکت حداکثری آنها را جلب کردیم تا با عرضه محصولات متنوع، حفظ تنوع کالایی، ارائه قیمتهای رقابتی و تخفیفات و پیشنهادهای ویژه، جذابیت کمپین را افزایش دهند. یکی دیگر از اهداف اصلی، تعامل با پذیرندگان، افزایش جذب کاربر و مشتری بیشتر برای آنها و به تبع آن، افزایش فروش از طریق بستر اسنپپی است. همچنین، با هر یک از فروشگاهها بر حفظ سطح سرویسدهی سایت و تداوم عملیات پردازش و ارسال توافق شده است. برای توزیع متعادل فروش، شهرهای مختلف و فروشگاههای منطقهای نیز در کنار نامهای شناختهشده قرار گرفتهاند تا انتخابها محدود به چند مرکز نباشد. دستهبندیها از پوشاک و زیورآلات تا کالای دیجیتال و لوازم خانه را شامل میشوند تا هر بودجهای امکان انتخاب داشته باشد. اطمینان داریم که مشتریان با خرید در این کمپین از تخفیفات ویژهای که همواره در دسترس نیست، بهرهمند خواهند شد.»
عوبیدی همچنین اعلام کرد: «امسال حضور پررنگی در مالها و مراکز خرید خواهیم داشت و در مجموعه اپال برنامه ویژهای برای کاربران و خریداران تدارک دیدهایم.»
از رکورد سال قبل تا نقشه امسال
اسنپپی در بلکفرایدی ۱۴۰۳ با ثبت ۳۵۵ هزار سفارش اقساطی در روز ۹ آذر، رکورد تاریخی در تجارت الکترونیک ایران را به نام خود ثبت کرد. همکاری گسترده فروشگاهها و رشد چشمگیر برخی از آنها در کمپین پیشین، منجر به افزایش تعداد شرکای تجاری این کمپین شده است.
تمرکز اصلی کمپین امسال بر تنوع تخفیفها، شفافیت و بهبود تجربه کاربری در خرید آنلاین و حضوری اعتباری با تخفیفهای ویژه است. کاربران میتوانند با خرید کالاهایی با تخفیف تا ۹۰ درصد، مبلغ خرید خود را در چهار قسط و بدون ضامن، سود و کارمزد به صورت اقساطی و با اعتبار اسنپپی پرداخت کنند. همچنین، فرصت استفاده از اعتبار بانکی برای خریدهای با مبالغ بیشتر نیز در این کمپین فراهم شده است. تخفیفهای ارائه شده به عنوان مزیتی مهم برای اقلام منتخب، امکان تهیه اقلام محبوب کاربران را تسهیل میبخشد.
اسنپپی اعلام کرده است که در طول بازه اجرا، اطلاعات تکمیلی درباره میزان تخفیفها و مراکز خرید حاضر منتشر خواهد شد. شعار «۷ آذر، قسطی بخر!» از سوی اسنپپی صرفاً جنبه تبلیغاتی نداشته و به برنامهای یکپارچه برای فروش و جذب کاربر تبدیل شده است؛ برنامهای که هم رشد فروش شرکای تجاری را هدف قرار داده و هم مسیر خرید اعتباری را برای کاربران در سراسر ایران هموار و در دسترس کرده است.