سرآمد انتخاب هوشمندانه

مصرف برق انفجاری است، تبلیغات هم کم آورد!

توانیر با استفاده از کنتورهای هوشمند و تجهیزات نوین، مدیریت مصرف انرژی و تحلیل داده‌ها را در راستای رفع ناترازی انرژی و ورود به بازار بورس انرژی در دستور کار دارد.

مصرف برق انفجاری است، تبلیغات هم کم آورد!

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر در بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق، از سه ابزار طراحی شده برای مدیریت مصرف انرژی در کشور خبر داد و بر لزوم توجه جدی به این حوزه تأکید کرد.

مدیریت مصرف؛ ضرورتی برای عبور از ناترازی

حامد احمدی با اشاره به ناترازی در حوزه انرژی، اظهار داشت: وزارت نیرو علاوه بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش تولید برق، توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف دارد. وی افزود: کشور ما با مصرف بالای انرژی و عدم وجود فرهنگ مصرف مناسب روبروست. برای حل این معضل، سه ابزار در حوزه مدیریت مصرف طراحی کرده‌ایم که یکی از آن‌ها، تجهیزات هوشمندسازی است.

نقش کنتورهای هوشمند در مدیریت مصرف

احمدی خاطرنشان کرد: صرفاً مباحث تبلیغاتی برای مدیریت مصرف کافی نیست. بر این اساس، باید از ابزارهایی مانند کنتور هوشمند استفاده کنیم و برای افزایش چشمگیر تعداد این کنتورها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

استفاده از ظرفیت مخابراتی و تحلیل داده‌ها

وی دومین ابزار را استفاده از ظرفیت مخابراتی دانست و بیان کرد: در این زمینه، امنیت بستر ارتباطی اهمیت فراوانی دارد و انتظار می‌رود مخابرات و اپراتورها بر این موضوع تمرکز کنند. موضوع دیگر، استفاده از داده‌ها است. برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها، شناسایی بهره‌برداران امری ضروری است که تاکنون 26 میلیون بهره‌بردار شناسایی شده‌اند.

توسعه حضور اپراتورهای برق برای تعامل با مشترکان

احمدی با بیان اینکه "برنامه امسال ما توسعه حضور اپراتورهای برق برای تعامل بیشتر با مشترکان است"، گفت: این برنامه به این صورت طراحی شده که میزان صرفه‌جویی انرژی صورت گرفته در بازار بورس به فروش برسد.

دعوت به جدی‌تر گرفتن تحلیل داده‌ها و مدیریت مصرف

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت مخابرات و اپراتورها در تحلیل داده‌ها، استفاده از این ظرفیت‌ها برای تحلیل داده‌ها و مدیریت مصرف به صورت جدی‌تری پیگیری شود.

ارسال نظر