سرآمد انتخاب هوشمندانه

بدبیاری مرسدس بنز در چین

فروش گروه مرسدس بنز در چین در سه ماهه سوم سال میلادی جاری ۲۷ درصد کاهش یافت و تحت تاثیر کاهش تقاضای خودروهای لوکس و تسلط تولیدکنندگان داخلی بر خودروهای برقی، به پایین‌ترین سطح خود در حدود یک دهه گذشته رسید.

بدبیاری مرسدس بنز در چین

فروش گروه مرسدس بنز در چین در سه ماهه سوم سال میلادی جاری ۲۷ درصد کاهش یافت و تحت تاثیر کاهش تقاضای خودروهای لوکس و تسلط تولیدکنندگان داخلی بر خودروهای برقی، به پایین‌ترین سطح خود در حدود یک دهه گذشته رسید.

رکود در چین و بدترین عملکرد فروش سه‌ ماهه از سال ۲۰۱۶ در این کشور، باعث کاهش ۱۲ درصدی فروش جهانی مرسدس بنز در این دوره شد. همچنین، میزان فروش در امریکا با تغییر موضع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در مورد تعرفه‌ها بر واردات، ۱۷ درصد کاهش یافت.

مرسدس بنز و همتایان آلمانی‌اش در چین، بازار را به رقبای داخلی مانند بی‌وای‌دی و شیائومی واگذار کرده‌اند که خودروهای برقی مجهزشان، نرخ پایین‌تری نسبت به محصولات آنها دارند. بی‌ام‌دبلیو و پورشه نیز با فروش ضعیف در بزرگترین بازار خودروی جهان دست و پنجه نرم می‌کنند که رقابت شدید، قیمت‌ها و حاشیه سود را کاهش می‌دهد.

کاهش تقاضا برای خودروهای برقی لوکس، خودروسازانی را که درحال‌حاضر با رشد ضعیف در اروپا و تعرفه‌های گمرکی در امریکا دست و پنجه نرم می‌کنند، تحت تاثیر قرار داده است.

فراری بر این باور است که می‌تواند با نخستین مدل کاملا برقی خود که این شرکت ایتالیایی هفته جاری رونمایی خواهد کرد، روند فعلی را تغییر دهد. با وجود اینکه تقاضای قوی برای سدان برقی «سی ال ای» (CLA) مرسدس باعث افزایش ۲۲ درصدی فروش جهانی خودروهای برقی این شرکت در سه‌ ماهه گذشته شد، میزان عرضه آنها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثابت ماند.

طبق داده‌های جمع‌آوری‌ شده توسط بلومبرگ، فروش خودروهای مرسدس در سه‌ ماهه سوم در چین، به ۱۲۵ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو کاهش یافت که پایین‌ترین میزان فروش این شرکت از سه‌ ماهه دوم سال ۲۰۱۶ است؛ زمانی که کند شدن اقتصاد چین و تغییر سلیقه‌ها، تقاضا برای سدان‌های لوکس را کاهش داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مرسدس بنز در سه ماهه سوم، ۸۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه ون فروخت که نسبت به سال میلادی گذشته، هشت درصد کاهش داشت.

منبع : تجارت نیوز
ارسال نظر