چتجیپیتی؛ ابزار مخفی صهیونیستها برای فریب افکار عمومی آمریکا
اسرائیل با بهرهگیری از هوش مصنوعی و نفوذ رسانهای در آمریکا، کمپین تبلیغاتی برای جلب حمایت مسیحیان محافظهکار در جنگ روایتها به راه انداخته است.
تلآویو در تلاش برای جبران کاهش محبوبیت خود در آمریکا، طرحی عظیم با هزینهای دهها میلیون دلاری را برای نفوذ رسانهای و شکلدهی افکار عمومی، به ویژه در میان مسیحیان محافظهکار، راهاندازی کرده است.
تلاش برای احیای وجهه با بهرهگیری از هوش مصنوعی
پس از کاهش شدید محبوبیت رژیم صهیونیستی در آمریکا، به ویژه در میان مسیحیان انجیلی و محافظهکار، این رژیم در تلاش است تا با بهرهگیری از رسانههای سنتی، هوش مصنوعی و چتباتهای بینالمللی، وجهه مذهبی و سیاسی خود را در آمریکا احیا کند.
نقش کلیدی هوش مصنوعی در تبلیغات جهانی
سازمان «صدای اسرائیل»، وابسته به وزارت امور استراتژیک، هوش مصنوعی را ابزاری کلیدی در تبلیغات جهانی خود برای مقابله با «تلاشها برای مشروعیتزدایی از اسرائیل» میداند. این سازمان یک اتاق عملیات دیجیتال پیشرفته را اداره میکند که از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل دادهها در پروژه «مکس» استفاده میکند.
سرمایهگذاری عظیم در تبلیغات دیجیتال
هزینههای کابینه رژیم صهیونیستی برای تبلیغات دیجیتال در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ از ۴۵ میلیون دلار فراتر رفته است. این بودجه بین پلتفرمهایی چون گوگل، یوتیوب، ایکس و اوتبرین توزیع شده است. همچنین، وزارت خارجه این رژیم بودجه مالی یک سازمان آمریکایی را برای سازماندهی تورهایی جهت سفر اینفلوئنسرهای مسیحی-تلمودی به تلآویو تأمین کرده است.
استفاده از فناوری موقعیت مکانی و نمایشگاه سیار
شرکتی که با تلآویو قرارداد امضا کرده، قصد دارد از فناوری موقعیت مکانی برای ردیابی میلیونها مسیحی انجیلی در آمریکا و ارسال پیامهای تبلیغاتی برای آنها استفاده کند. همچنین، یک نمایشگاه سیار با نام «تجربه ۷ اکتبر» ترتیب داده خواهد شد تا در کلیساها و دانشگاههای ایالات متحده برگزار شود و احساس همدردی افکار عمومی آمریکا با صهیونیستها را برانگیزد.
تاثیرگذاری بر تولید محتوا در سامانههای هوش مصنوعی
شرکت مذکور وظیفه دارد استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در جهان را در راستای تبلیغ روایت رژیم صهیونیستی افزایش دهد؛ از جمله تأثیر بر تولید محتوا در مکالمات چت جیپیتی و سایر سیستمهای گفتمان مبتنی بر هوش مصنوعی. کابینه نتانیاهو در حال امضای قراردادهای مخفی برای خرید هوش مصنوعی و هدایت آن به سمت تلاشهای تبلیغاتی خود در آمریکا و سراسر جهان است.
پر کردن اینترنت با پیامهای حمایتی
شرکتهای تبلیغاتی آمریکایی، اینترنت را با پیامهای برنامهریزیشده در حمایت از رژیم صهیونیستی و مخالفت با منتقدان آن پر کردهاند. این اقدام، اولین نمونه علنی تلاشها برای جهتدهی به گفتمانهای عمومی از طریق سامانههای هوش مصنوعی است که میتواند آغازگر مرحله جدیدی در جنگ روایتها باشد.
چهرههای مشهور در کمپینهای تبلیغاتی
اسناد فاش شده به نام افراد مشهوری اشاره کرده که در این کمپینهای رژیم صهیونیستی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی آمریکا شرکت دارند. از جمله این افراد کریس پرت، جان وویت، پدر آنجلینا جولی، تیم تیبو و استیون کوری هستند.
چالشهای اخلاقی و قانونی
این کمپین تبلیغاتی سازمانیافته، تردیدهای اخلاقی و قانونی را در مورد محدودیتهای کار تبلیغاتی، حریم خصوصی مخاطبان و نقش واسطههای بینالمللی در تسهیل و هدایت پیامهای سیاسی و فرهنگی در آن سوی مرزها مطرح میکند.