پیاستری: اعتراف تکاندهنده! باید یاد بگیرم با شرایط متفاوت بهتر سازگار شوم!
پیاستری در اینترلاگوس با چالش خودرو و لاستیک در فرمول یک مکلارن مواجه شد.
اسکار پیاستری، راننده تیم فرمول یک مکلارن، اذعان داشت که در حال حاضر با چالشهای متعددی روبرو است. وی پس از تجربه گرندپری پرحاشیه سائوپائولو، شانس خود را برای کسب نتایج بهتر در رقابتهای قهرمانی فرمول یک از دست رفته میبیند.
ناکامی در اینترلاگوس و عقبماندگی از همتیمی
روند ناامیدکننده پیاستری در پیست اینترلاگوس ادامه یافت. یک تصادف در مسابقه اسپرینت، پیش از دریافت پنالتی، باعث شد تا او در نهایت به مقام پنجم گرندپری بسنده کند. با توجه به کسب حداکثر امتیاز توسط لاندو نوریس، همتیمی او در مکلارن، پیاستری اکنون با سه مسابقه باقیمانده، 24 امتیاز از نوریس عقبتر است. پیاستری که پیشتر با اختلاف 34 امتیاز پیشتاز بود، تصور میکرد با ثبت زمانی برابر با نوریس در تنها جلسه تمرینی برزیل، روند رو به رشدی را در پیش دارد. با این حال، راننده استرالیایی پس از آغاز رقابتها هیچگاه تهدیدی جدی برای نوریس نبود و اعتراف کرد که با گذشت آخر هفته، هماهنگی او با خودروی مکلارن کاهش یافت.
اعتراف به مشکلات و کاهش هماهنگی با خودرو
پیاستری که پنج مسابقه پیاپی را بدون کسب سکو پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: "مطمئناً اوضاع آنگونه که انتظار داشتیم پیش نرفته است. این آخر هفته قطعاً لحظههایی وجود داشت که احساس راحتی زیادی پشت فرمان داشتم. در تمرین همهچیز واقعاً خوب پیش میرفت و اوضاع بسیار امیدوارکننده به نظر میرسید اما در مسابقه اصلی شرایط از دست ما خارج شد."
وی افزود: "فکر میکنم حتی سرعت ما بهعنوان یک تیم بهاندازه روز جمعه قوی نبود و خودرو در جهتی پیش رفت که من چندان از آن رضایت نداشتم، با این حال، تمام تلاشمان را کردیم تا خودرو را در بازه عملکردی مناسبی قرار دهیم. تصادف در اسپرینت نیز طبیعتاً اوضاع را سختتر کرد. در حال حاضر مشکلات زیادی داریم اما هنوز هم جرقه هایی از سرعت واقعی در عملکردمان دیده میشود و باید تلاش کنیم این توان بالقوه را به ثبات برسانیم."
چالش سازگاری با سطوح چسبندگی پایین
افت عملکرد پیاستری در سه گرندپری اخیر، همزمان با حضور در پیستهایی با سطح چسبندگی پایین بوده است؛ عاملی که خود او و تیم مکلارن اعتراف کردهاند موجب سردرگمی آنها شده است. پیاستری توضیح داد: "بهطور خاص، سه آخر هفته گذشته روندی مشابه داشتهاند، در آستین مجبور شدم سبک رانندگیام را کاملاً تغییر دهم و در مکزیک هم همینطور، این مسئله به سازگاری با شرایط مختلف مربوط میشود اما وقتی شیوهای که در تمام فصل بهکار بردهاید بهخوبی جواب داده است، کنار گذاشتن آن دشوار میشود."
وی ادامه داد: "در این زمینه چیزهای زیادی یاد گرفتهام و سعی کردهام خودم را با شرایط متفاوت وفق دهم. تمرین این آخر هفته واقعاً خوب بود، انگار نمیتوانستم در آن مرحله آهستهتر برانم اما در ادامه آخر هفته شرایط از کنترل خارج شد."
مشکلات با لاستیکها و چسبندگی نامعمول
پیاستری همچنین به مشکلات مربوط به لاستیکها اشاره کرد و گفت: "لاستیک سافت در این آخر هفته رفتار بسیار عجیبی داشت و در واقع بهسختی میتوانست بهتر از لاستیک مدیوم عمل کند. شرایط چسبندگی نیز بسیار نامعمول بود. اینکه از Q1 تا Q3 نتوانستیم سریعتر شویم، تقریباً بهویژه بعد از آن همه باران بیسابقه است، بنابراین مشخص است که اتفاقهای غیرعادی رخ داده است. خودرو تقریباً همانند قبل بود و ما تلاش کردیم آن را در محدودهی عملکردی مناسبی نگه داریم اما عوامل دیگری شرایط را دشوار کردند."
او در پایان گفت: "من در حال تلاش هستم تا یاد بگیرم چگونه بهتر با چنین موقعیتهایی سازگار شوم و بتوانم در آینده عملکرد پایدارتری داشته باشم."