رسوایی بزرگ در معرفی کرولای جدید/ تصاویری که تویوتا پنهان کرد
تویوتا کرولا فیسلیفت با کابین متحول شده و نمایشگر بزرگتر در گوانگژو رونمایی شد.
تویوتا در سکوت از فیسلیفت کرولا رونمایی کرد؛ خودرویی که با طراحی جدید و کابین آیندهنگرانهاش، تعریفی تازهای از سدان محبوب ارائه میدهد.
تغییرات ظاهری در نمای جلوی کرولا
نسخهی فیسلیفت نسل دوازدهم تویوتا کرولا در غرفهی FAW تویوتا در نمایشگاه گوانگژو بیسروصدا بهنمایش درآمد. این اقدام در حالی صورت گرفت که کرولا همچنان پرفروشترین خودروی جهان محسوب میشود. با وجود این، تغییرات گستردهای در آن اعمال شده تا پس از هفت سال حضور در بازار، همچنان بهروز بماند.
همانطور که در تصاویر لورفته مشخص بود، کرولا در بخش جلو کاملاً بازطراحی شده و از سبک جدید طراحی تویوتا الهام گرفته است؛ سبکی که در پریوس و کمری جدید نیز دیده میشود. چراغهای جلو با فرم C، سپر بازطراحیشده با ورودی هوای باریکتر و مهشکنهایی که در گوشههای L-شکل قرار گرفتهاند، چهرهی خودرو را مدرنتر کردهاند.
نوآوری در جزئیات جانبی و عقب
رینگهای جدید با طرح چندپر، شباهت زیادی به رینگهای نسل ششم لکسوس ES فیسلیفت دارند و همان قطر ۱۷ اینچی را حفظ کردهاند. در بخش جانبی، یک قطعهی مشکی رنگ پشت شیشهی عقب اضافه شده تا حجم بصری بدنه کشیدهتر به نظر برسد. در عقب، یک نوار نورانی قرمز، چراغهای L-شکل را به هم متصل میکند.
کابین آیندهنگرانه با نمایشگر بزرگ
بزرگترین تغییرات در کابین دیده میشود. داشبورد و رودریها با طراحی کاملاً جدید ارائه شدهاند و دریچههای تهویه تمامعرض در بخش بالا قرار گرفتهاند. کنسول مرکزی پهنتر شده و دو محل قرارگیری موبایل دارد که یکی از آنها شارژر بیسیم را در خود جای داده است. این الگو امروزه در خودروهای بازار چین رایج است.
پنل ۸٫۸ اینچی پشت فرمان همان نسخه قبلی است؛ اما نمایشگر مرکزی اکنون بهصورت شناور نصب شده و با اندازه ۱۲٫۹ اینچ، بزرگترین نمایشگر تعبیهشده در کرولا به شمار میرود. دکمههای فیزیکی مربوط به تهویه حذف شده و به منوی داخل نمایشگر منتقل شدهاند؛ تغییری که مشخص نیست در بازارهای جهانی هم تکرار شود، چون خریداران سنتی کرولا معمولاً به دکمههای فیزیکی علاقهمند هستند.
تغییرات در مشخصات فنی
در بخش فنی، موتورهای ۱٫۲ لیتری و ۱٫۵ لیتری بازار چین کنار گذاشته شده و جای خود را به یک موتور ۲ لیتری تنفسطبیعی با توان ۱۷۱ اسببخار دادهاند که احتمالاً با گیربکس CVT همراه میشود.
نسخهی هیبریدی از یک موتور ۱٫۸ لیتری با چرخهی اتکینسون و دو موتور برقی استفاده میکند و باتری جدید آن از نوع نیکل-منگنز-کبالت است. تویوتا اعلام کرده این مدل به مصرف ترکیبی ۴٫۱۳ لیتر در صد کیلومتر و بُرد ۱۰۴۱ کیلومتر دست پیدا میکند.
ابعاد جهانی و انتظارات
اینکه نسخه فیسلیفت کرولا به بازارهای جهانی عرضه شود یا نه هنوز مشخص نیست، اما با توجه به سن بالای نسل دوازدهم، چنین ارتقایی ضروری به نظر میرسد. با این حال، انتظار میرود برخی امکانات مانند نمایشگر جدید یا موتور ۲ لیتری برای بازارهایی مثل مالزی ارائه نشوند و همان موتور ۱.۸ لیتری ۱۳۹ اسببخاری نسخه فعلی دوباره استفاده شود.