برتونه با پورشه ۹۹۶ و باکستر ۹۸۶ چه نقشه شومی داشت؟ اسناد محرمانه لو رفت!
پورشه در طرح مفهومی خودروی اسپرت 911 و باکستر با اشتراکگذاری قطعات و پلتفرم مشترک، کاهش هزینه را در بحران مالی دنبال میکند.
طرحهای اولیه پورشه برای اشتراکگذاری قطعات در مدلهای ۹۱۱ و باکستر
نگاهی به طرحهای مفهومی شرکت برتونه در سال ۱۹۹۲
تصاویری از طرحهای پیشنهادی شرکت طراحی برتونه برای خودروهای اسپرت پورشه ۹۱۱ (کد ۹۹۶) و پورشه باکستر (کد ۹۸۶) مربوط به سال ۱۹۹۲ منتشر شده است. این طرحها نشاندهنده استراتژی پورشه برای کاهش هزینهها از طریق استفاده مشترک از قطعات در این دو مدل در دوران مواجهه با بحران مالی است.
هدف از اشتراکگذاری قطعات
در اوایل دهه ۹۰ میلادی، پورشه با چالشهای مالی روبرو بود و به دنبال راهکارهایی برای بهینهسازی تولید و کاهش هزینهها بود. یکی از این راهکارها، طراحی پلتفرمها و قطعات مشترک برای مدلهای مختلف بود تا بتواند هزینه توسعه و تولید را به طور قابل توجهی کاهش دهد.
طرحهای برتونه، پنجرهای به آینده
شرکت ایتالیایی برتونه، که سابقه طولانی در طراحی خودرو دارد، مسئولیت توسعه این طرحهای مفهومی را بر عهده گرفت. این طرحها که در سال ۱۹۹۲ ارائه شدند، نه تنها نمایانگر رویکرد عملی پورشه برای مدیریت بحران بودند، بلکه دیدگاهی از چگونگی تکامل طراحی خودروهای اسپرت این برند در آینده را نیز به نمایش میگذاشتند.
ارتباط با نسلهای بعدی
مدلهای پورشه ۹۱۱ (نسل ۹۹۶) که در اواخر دهه ۹۰ میلادی معرفی شد و پورشه باکستر (نسل ۹۸۶) که در همان دوره به بازار عرضه شد، هر دو از فلسفه استفاده از قطعات مشترک و پلتفرمهای مشابه بهره بردند. این رویکرد به پورشه کمک کرد تا بتواند محصولات اسپرت خود را با کیفیت بالا و در عین حال با هزینههای تولید کنترلشده به دست مشتریان برساند.