سرآمد انتخاب هوشمندانه

رسوایی در راه است؟ بانک مسکن غرق در دلالی بانکی!

مدیرعامل بانک مسکن در هرمزگان بر توسعه بانکداری شرکتی در مناطق آزاد برای جذب مشتری و پیشبرد نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

رسوایی در راه است؟ بانک مسکن غرق در دلالی بانکی!

نشست مدیرعامل بانک مسکن با مدیران شعب هرمزگان

ارزیابی عملکرد شعب و تاکید بر توسعه بانکداری شرکتی

نشست هم‌اندیشی مدیرعامل بانک مسکن با مدیر شعب هرمزگان و روسای شعب کیش و بندرعباس، با حضور اعضای هیات مدیره و معاونان مدیرعامل در امور مالی، شعب، بازاریابی، طرح و برنامه، مدیر روابط عمومی و رئیس اداره کل نرم‌افزار برگزار شد. در این نشست که در حاشیه بازدید از شعبه مرکزی کیش صورت گرفت، علی خورسندیان، مدیرعامل بانک مسکن، ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان، عملکرد مدیریت شعب هرمزگان را قابل قبول ارزیابی کرد و بر ضرورت ارتقای بیشتر آن تاکید نمود.

حمایت از طرح‌های مناطق آزاد و ضرورت رقابت سالم

خورسندیان با اشاره به ظرفیت‌های مناطق آزاد، اعلام کرد که ستاد مرکزی بانک مسکن از برنامه‌های مدیریت استان برای بهره‌برداری بهینه از این ظرفیت‌ها حمایت خواهد کرد. وی همچنین بر اهمیت رقابت سالم در شبکه بانکی تاکید کرد و پرداخت سود سپرده بالاتر از میزان مصوب بانک مرکزی را نوعی رقابت منفی خواند و لزوم رعایت قوانین بانک مرکزی و اتخاذ راهکارهای موفقیت‌آمیز دیگر را یادآور شد.

توسعه بانکداری شرکتی و ارتقای خدمات

مدیرعامل بانک مسکن به پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه توسعه بانکداری شرکتی اشاره کرد و این رویکرد را راهی برای همکاری با شرکت‌های بزرگ استان دانست. وی بر لزوم شکل‌گیری روابط برد-برد با مشتریان بزرگ و ارائه انواع خدمات بانکی و سوپرمارکت مالی بانک مسکن به عنوان امری ضروری برای پیشبرد بانکداری شرکتی تاکید کرد. خورسندیان همچنین بر استفاده از ظرفیت‌ها برای کاهش ناترازی ناشی از اجرای تکالیف نهضت ملی مسکن و معرفی محصولات و خدمات بانک به مشتریان شرکتی برای تحقق این اهداف تاکید نمود.

تاکید بر فناوری، کاهش مطالبات و فعالیت‌های اجتماعی

در ادامه، خورسندیان به چالش‌های مطرح شده از سوی روسای شعب پاسخ داد و رهنمودهای لازم را با توجه به شرایط مناطق آزاد ارائه کرد. وی بر اهمیت توسعه فناوری و رفع موانع در این حوزه تاکید کرد و اعلام داشت که هیات مدیره به طور جدی پیگیر رفع چالش‌های فناورانه است. کاهش مطالبات و تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی نیز از دیگر موضوعاتی بود که مدیرعامل بر آن تاکید ورزید و دستیابی به اهداف بانک را مستلزم همیاری، انسجام و همفکری دانست. وی در پایان، افتخار بانک مسکن در فعالیت اجتماعی در مسیر خانه‌دار شدن مردم را مورد ستایش قرار داد.

جذب مشتری و منابع، ضرورتی برای بانک مسکن

سید محسن فاضلیان، عضو هیات مدیره و معاون مدیرعامل در امور اعتباری بانک مسکن، جذب منابع و مشتریان را یک هنر و ضرورت اصلی بانک دانست. وی بر اهمیت شناسایی و رفع موانع در جذب منابع و مشتریان تاکید کرد و از روسای شعب خواست تا با خودارزیابی و سنجش عملکرد ماهانه، رویکردهای خود را در صورت نیاز تغییر دهند. فاضلیان تغییر جریان فکری به سمت بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود را برای جذب منابع ضروری خواند و بر لزوم آینده‌نگری و اقدامات زیرساختی مثبت در این زمینه تاکید نمود. وی همچنین خواستار ارجاع سریع‌تر پرونده‌های مطالباتی استان به ستاد مرکزی شد. فاضلیان با اشاره به سهم یک سوم خانه‌های ساخته شده با تسهیلات بانک مسکن، بر لزوم تلاش جمعی برای حفظ و ارتقای این سابقه تاکید کرد.

بهره‌برداری از ظرفیت‌های کیش، کلید ارتقای عملکرد شعب

مهناز کشتکار رجبی، عضو هیات عامل و معاون مدیرعامل در امور طرح و برنامه بانک مسکن، بر اهمیت بهره‌برداری از ظرفیت‌های جزیره کیش در ارتقای عملکرد شعب استان هرمزگان تاکید کرد. وی با مقایسه عملکرد مدیریت هرمزگان در دوره‌های مختلف، استفاده از استعدادهای نهفته در جزیره کیش را عامل موثر در ارتقای عملکرد استان دانست. کشتکار رجبی با اشاره به آمار مشتریان شعب بانک در جزیره کیش، بر لزوم تمهیداتی برای سوق دادن مشتریان قدیمی به سوی بانک و برقراری مجدد ارتباط متقابل با آن‌ها تاکید کرد.

تمرکز بر مشتریان خرد و جذب منابع ارزان قیمت

محسن کریمی، عضو هیئت عامل و معاون مدیرعامل در امور مالی بانک مسکن، بر اهمیت ارتقای جایگاه شعب با تمرکز ویژه بر مشتریان خرد تاکید کرد. وی ارائه خدمات گسترده به مشتریان خرد و نقش مشاوران صادق و دلسوز در شعب را ضروری دانست و اعلام کرد که با اقدامات انجام شده، سامانه‌های ساتنا، پایا و چکاوک بهبود خواهند یافت تا فرایندهای وقت‌گیر کاهش یابد. کریمی جذب منابع ارزان قیمت و تمرکز بر وصول مطالبات را برای کاهش ناترازی و تحقق اهداف بانک ضروری خواند و بر تلاش مستمر برای ارتقای جایگاه بانک در استان هرمزگان تاکید کرد.

جذب و نگهداشت مشتری، لازمه موفقیت بانکداری

مصطفی تقوی، عضو هیات عامل و معاون مدیرعامل در امور شعب و بازاریابی بانک مسکن، بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های بانک و گروه مالی برای تحقق اهداف تاکید کرد. وی با اشاره به ظرفیت موجود برای جذب منابع در استان هرمزگان، بر لزوم آشنایی با رقبا برای افزایش اعتماد و انگیزه کارکنان تاکید نمود. تقوی بر تمرکز بر جذب و نگهداشت مشتری با رعایت ضوابط قانونی، برقراری ارتباط مناسب با مشتریان، ارائه خدمات با کیفیت و برنامه‌ریزی دقیق برای پرستاری از مشتریان به عنوان ویژگی‌های ضروری بانکداری موفق تاکید کرد. وی همچنین خواستار تلاش بیشتر برای بهبود جایگاه بانک از طریق استفاده از ظرفیت‌ها در مسیر رفع ناترازی و کاهش اضافه برداشت شد و تقاضای افزایش اختیارات شعب هرمزگان، به ویژه در مناطق آزاد را مطرح کرد.

عملکرد مدیریت شعب هرمزگان در نهضت ملی مسکن

موسی رحیمی، مدیرشعب استان هرمزگان، در این نشست، جزئیات عملکرد مدیریت شعب استان را در حوزه‌های مختلف از جمله بانکداری الکترونیک، جذب منابع، نهضت ملی مسکن، بانکداری شرکتی و وصول مطالبات تشریح کرد. رحیمی درباره عملکرد بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن استان هرمزگان اعلام کرد که تاکنون ۱۴۱۰۷ واحد مسکونی قرارداد منعقد شده است که ۶۰ درصد آن به عنوان سهم الشرکه پرداخت شده و ۲۹۰۲ واحد نیز به فروش اقساطی رسیده و به بهره‌برداری رسیده است. وی همچنین به تکمیل ۱۱۷۳ واحد باقی‌مانده از طرح مسکن مهر در استان اشاره کرد. رحیمی در خصوص پرونده‌های مطالباتی مناطق آزاد نیز بیان داشت که بخش عمده‌ای از پرونده‌ها تعیین تکلیف شده و مابقی در حال یافتن راهکارهای حقوقی هستند.

ارسال نظر