۸۰۰ میلیارد از جیب ایرانی ها پر کشید
براساس گزارشها، عروسک لبوبو بیش از یک میلیون نسخه فروش در بازار ایران داشته و حدود ۸۰۰ میلیارد هزینه صرف آن شده است.

براساس گزارشها، عروسک لبوبو بیش از یک میلیون نسخه فروش در بازار ایران داشته و حدود ۸۰۰ میلیارد هزینه صرف آن شده است.
این عروسک که ابتدا در شرق آسیا و اروپا پرفروش شد، چند ماهی است که در ایران هم به یکی از پرفروشترین عروسکها تبدیل شده.
حضور سلبریتیها و اینفلوئنسرها باعث رشد اقبال به این عروسک شده و حالا نرخ آن در بازار ایران از ۷۲۰ هزار تا ۱.۵ میلیون تومان متغیر است.
هاشمی، کارشناس صنعت اسباببازی لبوبو را محصولی موفق و بیضرر در بازاریابی میداند و معتقد است بهجای نگرانی دربارۀ آن میتوان از استراتژیهای آن برای ارتقای صنعت داخلی بهره برد.
در مقابل، رئیسدانا، کارشناس فرهنگی، فروش بالای لبوبو را نتیجه نفوذ فرهنگی میداند. به باور او، این موج صرفاً یک مد نیست، بلکه با ترویج سبک زندگی مصرفگرایانه و کنار زدن تولیدات داخلی، به یک چالش بدل شده است.