تشبیه عجیب نماینده مجلس / ایران خودرو و سایپا خانه مخروبه هستند!
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید همه راهکارهایی که منجر به تعیین قیمت نهایی و واقعی شرکتهای خودروسازی میشود را امتحان کرد. این توقف و تعلل در واگذاری سهام دو خودروسازی سایپا و ایرانخودرو بهدلیل پایین بودن قیمتها است. قرار است یک خانه تخریب شده با زیانهای انباشته چند صد هزار میلیارد تومانی واگذار شود و عاقلانه نیست که در وضعیت زیان کسی جنس خود را بفروشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید بتوانیم یک وضعیت مطلوب برای دو شرکت سایپا و ایرانخودرو فراهم کنیم و بعد واگذاریها انجام شود.
قیمتهای دستوری را برداریم واگذاری سهام سایپا ۴۰۰ همت سود به بیتالمال میدهد
او با اشاره به آسیبهایی که قیمتگذاری دستوری به صنعت خودروسازی میزند، گفت: قیمت دستوری که تعیین میشود به نحوه فروش آسیب میزند. در حال حاضر واگذاری سهام سایپا را ۱۰۰ همت قیمتگذاری کردهاند، اگر این قیمت دستوری را برداریم ۴۰۰ همت به نفع بیتالمال کار کردهایم.
توقف و تعلل در واگذاری سهام دو خودروسازی سایپا و ایرانخودرو بهدلیل پایین بودن قیمتها است / عاقلانه نیست که در وضعیت زیان کسی جنس خود را بفروشد
رنجبرزاده افزود: به نظر من باید همه راهکارهایی که منجر به تعیین قیمت نهایی و واقعی شرکتهای خودروسازی میشود را امتحان کرد. این توقف و تعلل در واگذاری سهام دو خودروسازی سایپا و ایرانخودرو بهدلیل پایین بودن قیمتها است. قرار است یک خانه تخریب شده با زیانهای انباشته چند صد هزار میلیارد تومانی واگذار شود و عاقلانه نیست که در وضعیت زیان کسی جنس خود را بفروشد.
ابتدا باید سایپا و ایرانخودرو را به مسیر سوددهی ببریم و بعد آنها را واگذار کنیم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: ابتدا باید دو شرکت سایپا و ایرانخودرو را به مسیر سوددهی ببریم و ناترازیها و زیاندهیها را رفع و بعد آنها را واگذار کنیم.
قیمت دستوری به شدت برای هر دو گروه خودروسازی ایرانخودرو و سایپا مخرب شده است / باید قیمت دستوری خودرو برداشته شود / باید سایپا و ایرانخودرو را از زیانهای مستمر، روزانه و انباشته شده نجات دهیم
این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه قیمت دستوری به شدت برای هر دو گروه خودروسازی ایرانخودرو و سایپا مخرب شده است، عنوان کرد: به اعتقاد من باید قیمت دستوری خودرو برداشته شود و به سمت این برویم که هر دو شرکت خودروسازی را از زیانهای مستمر، روزانه و انباشته شده نجات دهیم.
رنجبرزاده در پاسخ به این سوال که به نظر شما باید قیمتها آزاد شود، گفت: قرار نیست قیمتها آزاد شود و اختیار دست خود این دو خودروساز باشد، ولی قیمتها باید واقعی شود.
قیمتگذاری دستوری موجب ضرر مردم میشود و سود آن به جیب دلالها میرود
او درباره شرایطی که برای خریداران با واقعی شدن قیمتها ایجاد میشود با توجه به وضعیت تورمی امروز کشور توضیح داد: علیالظاهر ممکن است بعضیها شعار بدهند که در این شرایط مردم ضرر میکنند. منتها مسئله این است که الان هم مردم ضرر میکنند و تفاوت آن در این است که سود این شرایط به جیب دلالها میرود.
خودرو با قیمت واقعی درست به دست مصرفکننده نمیرسد / سازوکار باید بهگونهای باشد که مصرفکننده سود ببرد و بیتالمال هم ضرر نکند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: خودرو با قیمت واقعی درست به دست مصرفکننده نمیرسد باید سازوکار را بهگونهای طراحی کنیم که مصرفکنندهها سود ببرند و بیتالمال هم ضرر نکند.