آماده فروش این خودرو آئودی در سامانه عادی باشید + قیمت
طبق اطلاعات بدست آمده، مشخص شده که عرضه آئودی A3 اسپورت بک در آیندهای نزدیک برای مردم عادی و در سامانه یکپارچه انجام خواهد شد.
اخیراً شرکتهای واردکننده خودرو برای بازار ایران به سراغ محصولات جذابی از برندهای معتبر و شناخته شده در دنیا رفتند تا بتوانند آنها را در بازار ایران عرضه کنند. بهاینترتیب علاوه بر تویوتا، بهتازگی نام برندهایی همچون فولکس واگن، اشکودا، هوندا و… هم به گوش میخورد که البته شاهد عرضه و معرفی محصولات آنها نیز بودهایم.
در این راستا شرکت نادین خودرو تصمیم گرفت تا محصولات یکی از جذابترین و محبوبترین خودروسازان دنیا یعنی آئودی را علاوه بر سامانه جانبازان، در سامانه عادی نیز عرضه کند و به فروش برساند. به دنبال این قضیه نمونه اولیه یکی از مدلهای آئودی که ارزش گمرکی آن کمتر از ۲۰ هزار یورو تعیین شده است به گمرک ایران رسیده و قرار است بهزودی توسط نادین خودرو رونمایی و معرفی شود.
چهارمین نسل آئودی A3 اسپرت بک یکی جذابترین هاچ بک های تولید شده در دنیا است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده اما طراحی آن به حدی جذاب است که باوجود گذشت حدود ۵ سال همچنان نظرها را به خود جلب میکند. به همین دلیل احتمالاً پس از عرضه در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ویژه مردم عادی با استقبال خوبی از سوی مواجه شود و فروش بالایی را تجربه کند.
نادین خودرو به دلیل محدودیتهای ارزی تعیین شده برای واردات، نسخهای از A3 که به پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ مجهز است را برای سامانه عادی در نظر گرفته. لازم به ذکر است از این پیشرانه که متعلق به فولکس واگن است برای خودروهایی مانند جتا VS7، جتا VS5، فولکس واگن گلف پرو، اشکودا سوپرب و… نیز استفاده شده است. بهاینترتیب میتوان نتیجه گرفت که موتور ۱.۴ فولکس واگن قرار است در طیف وسیعی از خودروهای وارداتی استفاده شود و به همین دلیل کسری قطعه و نبود تعمیرکار کمتر آن را تهدید میکند.
این پیشرانه ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر با کد EA211-DLE می تواند ۱۵۰ اسب بخار توان و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه خشک تحویل دهد. در نهایت نیز خروجی گیربکس به چرخهای جلو میرسد. بهطورکلی میتوان گفت که آئودی A3 اسپورت بک از لحاظ فنی با فولکس واگن گلف پرو فرقی ندارد و این دو هاچ بک کاملاً با یکدیگر رقیب خواهند بود.
از دیگر نکات مهم فنی آئودی A3 اسپرت بک باید به سیستم تعلیق عقب مولتی لینک آن اشاره کرد که علاوه بر ارائه پایداری مکانیکی خوب در پیچ ها، سواری نرم تری هم برای سرنشینان فراهم می کند.