حرارت واردات خودرو بالا میرود / آماده باش برای ورود ۲ سامورایی!
شنیده ها حاکی از آن است که به زودی دو خودروی جدید از نشان هوندا به بازار می آیند. هر دو خودرو از مبدا چین برای بازار ایران انتخاب شده اند.
اطلاعات به دست آمده از پروسه واردات نشان می دهد که دو خودروی جدید از هوندا به زودی به بازار ایران خواهند آمد. این دو خودرو هر دو با قیمت زیر ۲۰ هزار یورو ارزش گذاری شده اند و بر همین اساس باید شاهد حضور این دو خودرو در سامانه عرضه خودروهای وارداتی باشیم. این دو مدل هوندا اینتگرا و هوندا ZR-V هستند که هر دو از مبدا چین و از خط تولید GAC به بازار ایران می آیند. هنوز شرکت واردکننده این دو خودرو مشخص نیست اما انتظار می رود یکی از واردکنندگانی که پیشتر با GAC برای واردات محصولات غیر چینی همکاری داشته، واردات این دو محصول را انجام دهد. در ادامه به معرفی این دو خودروی جدید می پردازیم.
هوندا اینتگرا ؛ همان سیویک اما از GAC
هوندا اینتگرا در واقع همان هوندا سیویک است که تحت جوینت ونچر هوندا-GAC به تولید می رسد. این در حالی است که نسخه تولیدی تحت جوینت ونچر دانگ فنگ- هوندا همان سیویک نام دارد. این خودرو بر اساس نسل ۱۱ هوندا سیویک ساخته شده و همان المان های فنی و طراحی را دارد. زیر کاپوت این خودرو یک پشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ قرار دارد که توان تولید نهایت قدرت ۱۸۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود و در کل مشخصات راضی کننده را در این خودرو می بینیم. سیستم تعلیق در جلو مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را در این خودرو می بینیم.
طراحی داخلی همان چیزی است که در سیویک دیده بودیم و این همان سبکی است که در محصولات جدید هوندا دیده می شود. طراحی د عین سادگی مدرن به نظر می رسد و متریال داخلی هم کیفیت خوبی دارد. در این سدان امکاناتی نظیر رینگ های ۱۷ اینچی آلومینیومی، سیستم کنترل پایداری، سانروف، ورود بدون کلید، رادار خطی، هشدار خروج از خط، کروز کنترل آداپتیو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه اتوماتیک، کلاستر دیجیتال، صفحه نمایش مالتی مدیا، ۹ کیسه هوا و… دیده می شود.
هوندا ZR-V با موتور ۱.۵ لیتر
قبل تر نام هوندا ZR-V را در خودروهای وارداتی مختص به جانبازان شنیده بودیم اما اینبار نسخه ای دیگر از آن در سامانه خودروهای وارداتی عرضه می شود. نسخه ای که در چین و تحت جوینت ونچر جی ای سی-هوندا به تولید می رسد و مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژی است که در اینتگرا هم دیده می شود و خروجی فنی ۱۸۲ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را در این خودرو داریم.
در داخل کلیت طراحی همان چیزی است که در ZR-V هیبرید دیده بودیم. البته برخی جزئیات متفاوت است اما همان سادگی در عین کارآمدی را در سبک طراحی کابین می بینیم. در این کراس اوور مونتاژ چین امکانات کاملی نظیر ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، هشدار برخورد از جلو، دکمه SOS، استارت استاپ، دوربین عقب، اتوپارک، سیستم کنترل در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، کروز کنترل تطبیقی، تابلوخوان، سیستم هشدار خروج از خط و رانندگی بین خطوط، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، فناوری LED چراغ ها، نوربالا اتوماتیک، کلاستر دیجیتال، مالتی مدیا لمسی، روکش چرم و پارچه صندلی ها، تهویه اتوماتیک و… را می بینیم.
هر دو خودرو به نظر می توانند بازار خودروهای وارداتی را دغ تر کنند اما باید دید این دو خودرو در نهایت چه زمان و مهم تر از آن با چه قیمتی به سامانه خودروهای وارداتی می آیند.