سرآمد انتخاب هوشمندانه

شهرداری فقط پول گرفتن را بلد است / آقای شهردار با بودجه چه کردی؟

مشکلات شهروندان با شهرداری تهران، آنقدر بالا گرفته است که به درخواست مردم، این گزارش را برایتان تهیه کرده ایم.

شهرداری فقط پول گرفتن را بلد است / آقای شهردار با بودجه چه کردی؟

تمام شهروندان، یک روز کارشان به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری خواهد افتاد و از نزدیک با خدمات ضعیف این نهاد وابسته به شهرداری آشنا خواهند شد. روزانه، افراد بسیاری، به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری مراجعه کرده و مدت‌ها باید در انتظار باشند تا کارشان به جریان بی‌افتد.

مشکلاتی مانند نبود شایسته سالاری و انتصابات فامیلی و با واسطه، سبب شده است تا آنطور که باید، خدمات درست و اصولی به مردم ارائه نگردد. یکی از مشکلاتی که خبرنگاران در دفاتر خدمات الکترونیک شهر با آن مواجه می‌شوند، تعداد مراکزی است که کارت بلیت خبرنگاری برای استفاده از مترو و اتوبوس صادر می‌کنند.

خدمات الکترونیک

مشکلات خبرنگاران با کارت بلیت مترو

در سطح شهر تهران، این مراکز، شاید کم تر از تعداد انگشتان دست باشد و خبرنگاران مجبور می‌شوند به دفاتری مراجعه کنند که این اقدام را برایشان انجام می‌دهند. زمانی که به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کردیم، اعلام شد که کارت بلیت خبرنگاری در این مرکز پوشش داده نمی‌شود و باید به یکی دیگر از دفاتر مراجعه کنید. بعد از بررسی‌های صورت گرفته و جست و جوهای بسیار، متوجه شدیم که یکی شعبات که در خیابان میرزای شیرازی قرار دارد، چنین اقدامی را انجام می‌دهد.

بعد از مراجه به این شعبه، با صف طولانی افراد حاضر مواجه شدیم و هر ۲۰ دقیقه، کار یک نفر انجام می‌شد. لازم به ذکر است که بیشتر افراد حاضر، بالای ۷۰ سال سن داشتند و مجبور بودند تا مدت زمان زیادی را در انتظار باشند. متصدی تعدادی از قسمت‌های این شعبه هم همجان خواب بودند و سرکار حاضر نشده بودند.

مشکلات سیستمی تمامی ندارد

بعد از گذشت زمان بسیار طولانی، نوبت ما شد و به یکی از باجه‌ها مراجعه کردیم. با وجود آنکه پیامک تایید دریافت کارت بلیت برایمان صادر شده بود، اما متصدی اعلام کرد که مشخصات ثبت نشده است و باید زمان دیگری مراجعه کنید. اما شخص دیگری که همین شرایط را داشت، موفق به ثبت نهایی شد. لازم به ذکر است که برای یک اقدام بسیار ساده و کوچک، مبلغ ۱۵ هزار تومان از خبرنگاران دریافت می‌کنند تا کارت بلیت ۴۰۰ هزار تومانی صادر کرده که قابل شارژ هم نیست. نهایت استفاده از این کارت برای یک خبرنگار به علت مشغله بالای کار و رفت و آمد، نهایت ۲ ماه است. حساب کنید که تعداد خبرنگاران در کشور چقدر است و این مقدار را ضرب در ۱۵ هزار تومان کنید و ببینید چه رقمی خواهد شد.

عصبانی

وضعیت نابسمان خدمات رسانی در دفاتر خدمات الکترونیک شهر، آنقدر ضعیف است که تعدادی از حاضرین، منصرف شده و مکان را ترک کردند. شهرداری تهران برای کوچک‌ترین اقدام، پول دریافت می‌کند و آنطور که باید وظیفه خود را عمل نمی‌کند. شهرداری فقط دریافت پول را بلد است و هیچ اقدام سازنده‌ای انجام نمی‌دهد.

مردم از شهرداری راضی نیستند

شهرداری تهران در کدام زمینه، توانسته است مردم را راضی کند؟ وضعیت مترو که روزانه درحال وخامت است و جندین سال است که وعده واگن‌های جدید به شهروندان داده شده است. وضعیت بی‌آر تی هم که جای خود دارد. فضای سبز مناسبی هم که در تهران دیده نمی‌شود و حال روحی شهر به شدت افسرده است. آقای شهردار تهران، لطفا بفرمایید که برای حال خوب مردم، تاکنون چه اقداماتی انجام داده اید؟ این بودجه را که شورای شهر تهران در اختیار شما قرار می‌دهد، در چه راهی هزینه کرده اید؟ به خدا قسم اگر چنین بودجه‌ای را در اختیار من قرار می‌دادید، شهر را بهتر از شما اداره می‌کردم. از همه جا و از همه افراد عوارض دریافت می‌کنید اما بازهم اقدامی انجام نمی‌دهید. خوب نیست کنار بکشید و بگذارید شهرداری بر اساس شایسته سالاری اداره شود؟

پله برقی یک

پله برقی دو

نظافت

نظافت دو

با وجود میزان عوارضی که دریافت می‌کنید و میزان بوجه‌ای که شورای شهر به شما می‌دهد، شهر تهران باید مانند نیویورک بود نه یک شهر دور افتاده در جنوب هندوستان. کمی بیشتر در میان مردم باشید و ببینید که هیچ کس از خدمات شهری رضایت ندارد. شاید اگر تهران در این ایام، بدون شهردار بود، وضعیت مناسبی داشتیم.

طرح چند سوال از جناب شهردار

جناب آقای شهردار تهران، اگر این گزارش به واسطه دوستان شما به دستتان رسید، ممنون می‌شویم که پاسخ چند سوال زیر را بدهید.

سوال اول: شهرداری تهران در این دوره، در راستای بهبود وضعیت مترو اعم از، پله برقی، آسانسور، افزایش واگن ها، سیستم تهویه و رفع عیوب گیت‌های ورودی چه اقداماتی را انجام داده است؟

سوال دوم: شهرداری تهران در راستای بهبود فضای سبز و کاهش آلودگی هوا، چه اقداماتی را انجام داده است؟

سوال سوم، شهرداری تهران در راستای تقویت بی‌آر تی‌ها و وضعیت نابسمان ایستگاه‌های اتوبوس به خصوص در فصل سرد سال، چه اقداماتی را انجام داده است؟

سوال چهارم، شهرداری تهران در راستای ارائه خدمات شهری، مانند نظافت معابر و همچنین جمع آوری به موقع زباله‌ها و نابودی موش‌های سطح شهر، چه اقداماتی انجام داده است؟

ارسال نظر