رضا کیان، مدیر روابط عمومی قشم ایر درباره دلیل تاخیر این پرواز و گلایههای مسافران، ضمن عذرخواهی از مسافران این پرواز اظهار داشت: هواپیمای این پرواز دچار نقص فنی و اعلام شد شلنگ هیدرولیک آن نشتی دارد. تیم فنی شرکت بلافاصله چک اولیه را انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که پرواز بدون ریسک انجام شود و تصمیم به تعویض این قطعه گرفتند. اما در نهایت تشخیص داده شد برای رعایت پروتکل های ایمنی پرواز، باید نسبت به پرواز جایگزین اقدام شود و تا انجام پرواز جایگزین این تاخیر ایجاد شد.
وی درباره گلایل مسافران این پرواز درباره عدم حضور مستمر نماینده این ایرلاین در فرودگاه استانبول گفت: ظرفیت این هواپیمای پهن پیکر 284 مسافر است و وقتی پرواز این هواپیما دچار مشکل میشود نظم فرودگاه به هم میریزد و این درباره تمام فرودگاه ها صادق است چراکه اساسا فرودگاه برای مسافران یک پرواز در یک زمان مشخص امکان مدیریت مسافران را دارند و تراکم مسافران در فرودگاه مشکلات خاص خود را به همراه دارد. حال اینکه یک نماینده ایرلاین در فرودگاه باید 284 مسافر را مدیریت کند این در حالی است که این فرد مدیر فنی نیست که بخواهد جزییات مشکل فنی را به مسافران توضیح دهد و نسبت به رفع این مشکل و زمان پرواز قولی به مسافران بدهد.
مدیر روابط عمومی قشم ایر با بیان اینکه در این مدت تمام آیین نامه حقوق مسافر به اجرا رسید و رعایت شد، تاکید کرد: در حالی که این پرواز چارتر بود و طبق قانون چارتر در صورت تاخیر اقدامات لازم باید از سوی چارترکننده انجام شود اما از آنجایی که علت این تاخیر نقص فنی بود تمام موضوعات مطرح شده در آیین نامه حقوق مسافر مانند ارایه وعدههای غذایی گرم و استقرار موقت مسافران انجام شد. همچنین از سوی دیگر در این مدت تمام مسافرانی که نیاز به پرواز فوری داشتند را توانستیم با پروازهای ایرلاینهای دیگر به مقصد (تهران) راهی کنیم.