کشف تناقضات تکاندهنده در تامین اجتماعی: بیمه اجباری رانندگان اینترنتی یا اخاذی از بازنشستگان؟
اتحادیه کسبوکارهای مجازی خواستار بیمه رانندگان تاکسیهای اینترنتی و کاهش فشار رسانهای و تبلیغاتی بر مخاطبان شد.
رئیس اتحادیه کسبوکارهای مجازی، در واکنش به اظهارات اخیر معاون حقوقی سازمان تامین اجتماعی درباره طرح بیمه رانندگان تاکسیهای اینترنتی، به اقدام این سازمان در ارسال پیامکهای انبوه برای تبلیغ طرح مورد نظر انتقاد کرد.
انتقاد از فشار رسانهای سازمان تامین اجتماعی
رضا الفتنسب، رئیس اتحادیه کسبوکارهای مجازی، با اشاره به سخنان معاون حقوقی سازمان تامین اجتماعی مبنی بر لزوم پرهیز از فشارهای رسانهای، از رویکرد این سازمان در قبال طرح بیمه رانندگان تاکسیهای اینترنتی ابراز گ Orange. وی تاکید کرد که سازمان تامین اجتماعی طی ده روز گذشته با ارسال پیامکهای انبوه از سرشماره رسمی خود، به طور مستقیم اقدام به تبلیغ طرح مورد نظر خود کرده است.
تبلیغات پیامکی؛ مصداق فشار رسانهای
الفتنسب این اقدام سازمان تامین اجتماعی را مصداق بارز فشار رسانهای دانست و آن را نشاندهنده تلاش برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی پیش از انجام بررسیهای کارشناسی طرح قلمداد کرد. وی معتقد است که چنین رفتارهایی مغایر با رویههای معمول اداری و قانونی است و به جای جلب مشارکت و نظرخواهی از ذینفعان، رویکردی دستوری را دنبال میکند.