سرآمد انتخاب هوشمندانه

چک لیست وسایلی که پیش از حضور در نمایشگاه باید تهیه کنید

وقتی قرار است در نمایشگاه شرکت کنید، باید تعداد زیادی کارهای ریز و درشت را در مدت کوتاهی به سرانجام برسانید. در میان این شلوغی و درگیری ذهنی، احتمالا تعدادی از وسایلی که برای تبلیغات و برندسازی در نمایشگاه به آن‌ها نیاز دارید را فراموش می‌کنید. مشکل اینجاست که وقتی متوجه این فراموشی می‌شوید که به ابزار مورد نظر نیاز دارید! در چنین موقعیتی یا باید زمانی باز کنید و به محل کارتان بروید و وسیله مورد نظر را بیاورید یا باید بدون ابزار مورد نظر نمایشگاه را به پایان برسانید. مشکل زمانی جدی‌تر می‌شود که وسیله مورد نظرتان چیزی مثل کاتالوگ باشد؛ در این صورت لازم است چاپ کاتالوگ تهران را چند روز قبل از شروع نمایشگاه سفارش داده باشید تا به موقع به دستتان برسد! اگر فراموش کنید، هیچ راهی ندارید جز اینکه بدون کاتالوگ نمایشگاه را به پایان برسانید.

 احتمالا هربار در ذهنتان مرور می‌کنید که اگر آن را داشتید، چقدر راحت‌تر می‌توانستید تأثیر بیشتری روی ذهن بازدیدکننده‌ها بگذارید! این مشکل یک راهکار ساده دارد که در این مطلب ارائه شده است. ما چک لیستی از وسایل مورد نیاز برای طراحی دکوراسیون، تبلیغات و اطلاع‌رسانی در نمایشگاه را ارائه می‌دهیم. با چک کردن این چک لیست قبل از نمایشگاه مطمئن می‌شوید که هیچ وسیله‌ای را از قلم نمی‌اندازید.

چاپ کاتالوگ تبلیغاتی

لیست ابزارهای مورد نیاز برای طراحی دکوراسیون غرفه نمایشگاهی

برای طراحی دکوراسیون غرفه نمایشگاهی هم می‌توانید سازه‌های نمایشگاهی موقت را به کار ببرید و هم از ابزارهای چاپی مثل میز کانتر نمایشگاهی و استند تبلیغاتی استفاده کنید. حتی این امکان وجود دارد که با ترکیب هر دو دسته ابزار، دکوراسیونی جذاب و لوکس برای غرفه خود در نمایشگاه طراحی کنید. در حالت کلی سازه‌های چاپی قیمت مناسب‌تری دارند، امکان چاپ و نمایش طرح‌های مختلف روی آن‌ها وجود دارد و نصب آن‌ها هم راحت‌تر است. اما سازه‌های نمایشگاهی موقت لوکس‌ هستند و ظاهر جذابی به غرفه شما می‌دهند. ترکیب ابزارهای مختلف طراحی دکوراسیون با نورپردازی مناسب به شما کمک می‌کند جذاب‌ترین غرفه را در نمایشگاه بنا کنید!

چک لیست ابزارهایی که برای طراحی دکوراسیون غرفه نمایشگاهی خود به آن نیاز دارید را در ادامه ارائه می‌دهیم:

  • میز کانتر نمایشگاهی

  • استندهای تبلیغاتی

  • سازه‌های مدولار و پارتیشن‌ها برای دیواره‌ها

  • قفسه و استند برای قرار دادن محصولات و ابزارهای تبلیغات چاپی

  • پروژکتور برای نورپردازی

  • نورهای مخفی و نورهای تزئینی برای نمایش محصولات

  • مبلمان

  • مانیتور برای نمایش تبلیغات دیجیتال و ویدیوها به همراه پایه نگهدارنده یا دیوارکوب

  • سیم رابط برای اتصالات برق

  • دستگاه‌های دیجیتال مانند تبلت، لپ‌تاپ و سایر ابزارهای مورد نیاز

  • ابزارهای تزئینی

  • نمونه محصول، پروژه‌های نمایشی یا ماکت‌ها برای نشان دادن محصولات و خدمات به مشتری‌ها

  • لباس فرم هماهنگ برای اعضای غرفه نمایشگاه

  • ابزارهای گیمیفیکیشن و سرگرمی برای جذب بیشتر بازدیدکننده‌ها

میز کانتر نمایشگاهی تک نفره فرتاک

لیست ابزارهای چاپی برای ارائه اطلاعات به بازدیدکننده‌ها

یکی از مهم‌ترین نیازهای بازدیدکننده‌ها در غرفه‌های نمایشگاهی، اطلاعات است. می‌توان گفت همه بازدیدکننده‌هایی که به سراغ غرفه‌های شما می‌آیند، مشتری‌های احتمالی هستند که به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند؛ به همین خاطر است که در نمایشگاه مربوط شرکت کرده‌اند. بنابراین اگر اطلاعاتی که نیاز دارند را در اختیار آن‌ها قرار دهید، وجه تمایز محصولات خود نسبت به رقبا را به آن‌ها نشان دهید و آن‌ها را متقاعد کنید که محصولات یا خدمات شما نیازشان را برآورده می‌کند، آن‌ها را از مشتری احتمالی به مشتری واقعی تبدیل می‌کنید.

در نمایشگاه ممکن است به‌صورت همزمان تعداد زیادی بازدیدکننده به غرفه شما مراجعه کنند. در این صورت اپراتورها فرصت کافی برای ارائه توضیحات کامل به همه افراد را پیدا نمی‌کنند. در چنین موقعیت‌هایی ابزارهای چاپی تبلیغاتی که شامل اطلاعات محصولات و خدمات شما می‌شوند، به کار می‌آیند.

چک لیست ابزارهای چاپی مورد نیاز برای ارائه اطلاعات به مشتری‌ها عبارتند از:

  • کاتالوگ‌های تک‌محصولی و کاتالوگ‌های جامع

  • کاتالوگ نمونه‌کارها

  • کاتالوگ تک‌برگی پیشنهادات ویژه در نمایشگاه

  • کارت ویزیت

  • پوسترهای تبلیغاتی و اطلاعاتی

  • استندهای تبلیغاتی و اطلاعاتی

  • فرم‌های نظرسنجی یا ثبت‌نام در قرعه‌کشی

  • سربرگ سازمانی برای یادداشت توضیحات اپراتور

  • پاکت یا فولدر تبلیغاتی برای پک کردن ابزارهای چاپی اطلاعاتی

لیست ابزارهای تبلیغاتی غرفه نمایشگاهی

در نمایشگاه دو حالت وجود دارد. حالت اول این است که شما فروش انجام می‌دهید و مشتری‌ها می‌توانند از غرفه نمایشگاهی محصولات مورد نظرشان را بخرند. فروش در غرفه نمایشگاهی با فروش در فروشگاه متفاوت است. در غرفه نمایشگاهی شما فرصت دارید تبلیغات بیشتری برای خریدار انجام دهید، محصولات و خدمات دیگر خود را به مشتری معرفی کنید و پیشنهادات ویژه به او ارائه دهید.

اگر در غرفه نمایشگاهی خود فروش انجام می‌دهید، چک لیست ابزارهای تبلیغاتی مورد نیاز شما عبارتند از:

  • ساک دستی تبلیغاتی

  • کاتالوگ

  • بروشور

  • کارت ویزیت

  • فاکتور

حالت دوم این است که شما تنها برای آشنایی مشتری با برند و خدمات و محصولات در نمایشگاه شرکت کرده‌اید و فروش ندارید. در این صورت باید تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مشتری قرار دهید و آنقدر مزیت‌های رقابتی خود را در چشم پررنگ نشان دهید که بعد از پایان نمایشگاه برای خرید اقدام کند. در این صورت به ابزارهای تبلیغاتی که در ادامه لیست می‌کنیم، نیاز دارید:

  • کاتالوگ

  • هدایای تبلیغاتی مثل دفترچه یادداشت یا خودکار

  • سمپل محصول

  • بروشور یا کاتالوگ حاوی کد تخفیف یا پیشنهاد ویژه

توصیه می‌شود در هر دو حالت، فرم ثبت اطلاعات مخاطبان را هم داشته باشید تا با دریافت اطلاعات تماس آن‌ها، بتوانید در آینده هم تبلیغات موثر انجام دهید.

آماده شدن برای غرفه نمایشگاهی

بعضی از نمایشگاه‌ها بازه‌ زمانی مناسبی را برای آماده کردن غرفه در نظر می‌گیرند، اما بعضی از نمایشگاه‌ها هم فوری برگزار می‌شوند و شرکت‌کننده‌ها فقط چند روز برای آماده کردن غرفه زمان دارند. یکی از بهترین روش‌های سبک کردن کارها و پیشگیری از فراموش وسایل مورد نیاز برای نمایشگاه این است که تاحد امکان برون‌سپاری انجام دهید. به‌عنوان مثال برای ابزارهای تبلیغاتی و اطلاعاتی چاپی می‌توانید با چاپخانه فرتاک در تهران همکاری کنید. این مجموعه از صفر تا صد خدمات طراحی و چاپ را به شما ارائه می‌دهد و در زمان مشخص، هر آنچه سفارش داده‌اید را آماده و و با تضمین کیفیت به شما تحویل می‌دهد. با برون‌سپاری خاطرتان از بابت آماده‌سازی اقلام نمایشگاهی آسوده می‌شود و می‌توانید روی موضوع‌های مهمی مثل استراتژی تبلیغاتی و نحوه برقراری ارتباط با بازدیدکننده‌ها تمرکز کنید.

 

نویسنده : رپورتاژ
ارسال نظر